Translate

vrijdag 6 november 2015

De stad Kunming en......het Chinese leven verkennen.

 Ik had het plan om vandaag de stad te gaan verkennen. Op mijn boodschappenlijst stond een fish-eye lens, een bezoek aan een tempel en ergens rustig en lekker te eten.


In het oude stadsgedeelte zijn, zoals in iedere stad, leuke winkeltjes te vinden waar soms voor mij vreemde dingen te koop zijn. Een enorme verzameling prachtige waterpijpen en opium pijpjes hoort hier natuurlijk in Kunming ook bij.

Gelukkig heb ik gisteren Ni, mijn gids getroffen, anders was ik helemaal vast gelopen in deze miljoenenstad. Hij weet waar we moeten zijn, kan met de taxichauffeurs praten en weet te onderhandelen. In eerste instantie vond ik 400 yen een hoop geld, maar omgerekend bleek dit 58,00 euro te zijn.

 Een tempelcomplex midden in de stad. Dit complex wordt druk bezocht door de inwoners om even te kunnen mediteren en tot rust te komen.
²

 In de grote hal, waar grote Boeddha en andere beelden staan ontbreekt de draak natuurlijk niet.


 Overal zijn nog tekenen van de grote revolutie te vinden. Hier een foto van de grote mars van Mao.


 Tussen de wolkenkrabbers en andere moderne gebouwen staan ook oude gebouwen, of nieuwe in oude traditie opgetrokken gebouwen.


De stad tegen vijf uur, spitsuur. We hebben dit keer een plek boven in een dubbeldekker kunnen vinden en hadden een prachtig uitzicht op de stad.

Ik heb geen uitgebreid verslag kunnen schrijven, omdat ik geen internet verbinding had. Vanmorgen daarom maar alleen foto's.